Sunday, April 27, 2014

#PemilihanPKR : Kantoi! @Khalid_Ibrahim mendahului @AzminAli sebab Undi Hantu dan Bangla? #PartiKangkungRakyat


Siapa sebenarnya yang guna PENGUNDI HANTU dan menipu dalam Pilihan Raya Umum? Nampaknya pemimpin PKR memang mahir dalam bab ni. Siapa yang kantoi ini? Khabarnya ini kerja Team Azmin Ali, tapi yang menghairankan, dalam pengiraan dan laporan blogger PR, yang sedang mendahuli adalah Khalid Ibrahim. Yang tercorot jauh - Saifudin Nasution...


Tulisan sama, walaupun susunan nombor berbeza. Bukti mereka dah terlatih dan biasa buat kerja-kerja penipuan UNDI seperti ini.


Antara 40,000 Pengundi Bangladesh dari Hulu Selangor yang dikesan dalam sebuah bilik di Simunjan, Sarawak. Mungkin ada 38,890 orang 'pengundi Bangla' seperti ini lagi di seluruh negara


Peti undi yang transparent / lutsinar TIDAK menghalang penipuan PKR



Senarai hadir tak sama dengan jumlah undi yang keluar? Ramainya pengundi Bangla ..



Khalid Ibrahim mendahului nampaknya


Yang badut kat tengah tu, konon 56% sangatlah, tapi setakat menang atas poster je la ha ha ha lawak, tersangat lawak daripada Parti Kangkung Rakyat...


Baca apa kata seorang Blogger PR tentang penipuan ini di bawah. Tak sedar-sedar lagi PKR tu Parti Kelentong Rakyat...


Pemilihan PKR : Semoga penipuan di Sarawak ini tidak disapu ke bawah karpet hendakNya

Setiap kali bila Pilihanraya menjelang tiba atau ketika Pilihanraya akan berlangsung, isu penipuan dalam Pilihanraya akan kita bangkitkan...

Dari pengundi hantu hingga kepada senarai pengundi yang menimbulkan berbagai keraguan pasti akan diserang habis-habisan..

Malah serangan yang bertali arus terhadap SPR dalam isu satu alamat 88 pengundi sebelum PRU13 yang lalu telah menyebabkan pihak SPR menutup laman semakan pengundi buat sementara waktu..

Tetapi... biarpun pihak kita menunjukkan kemarahan malah menuduh SPR bersekongkol dengan UMNO/BN untuk kekal berkuasa, kita juga turut menipu..

Tidakkah ini namanya HIPOKRIT??

... Hasil dari maklumat ahli, pasukan pemantau PACA TS Khalid Ibrahim telah menyerbu sebuah bilik di Hotel Seng Chong, Simunjan Sarawak yang telah dijadikan tempat membuat undi untuk pemimpin tertentu.

Ketika pihak PACA Tan Sri Khalid Ibrahim mengetuk pintu bilik hotel tersebut mereka yang berada didalam enggan membukanya dan dalam masa yang sama kedengaran dari luar keadaan kelam kabut didalam ..

Setelah beberapa minit barulah pintu dibuka, dapati seorang anggota parti dari Hulu Selangor yang dipercayai telah memangkah kertas-kertas undi dan dimasukkan kedalam sebuah kotak.

Kejadian ini telah berjaya dirakam dan sudah pun dimaklumkan kepada Pengerusi Jawatan Kuasa Pemilihan Pusat Dato' Johari Abdul sendiri.

Pihak JPP berjanji sungguh akan buat siasatan dan tindakan sewajarnya. .. Sehingga artikel ini di tulis calon no 3 Tan Sri Khalid Ibrahim sedang mendahului.

Berikut adalah laporan dari Zakaria Ab Rahim Calon MPP dan Counting Agent Batang Sadong..

Salam Dato, saya selaku calon MPP No 2 dan Wakil Calon Timb Presd no 3 dgn ini membantah keluruhan proses pengundian SELURUH JK Pusat di Cabang Batang Sadong kerana berlaku penipuan dan manipulasi undi dan ditangkap red handed beserta 3 org saksi,

1. Dr Shan calon Naib Pres no 5,
2. Sdr Zaidi Amin, AJK Cabang Santubong
3. Sdr Roydaney Mohd Hossein, Timb AMK Petrajaya.

1. 90% kertas undi tak berlipat
2. Jumlah kertas undi keluar, dlm peti undi dan nama dipotong dlm daftar anggota berbeza
3. Dijumpai buku senarai 20 nama pengundi yg hadir tetapi:

Kertas undi keluar - 285
Kertas undi ditanda - 273
Jumlah nama dipotong - 238

Pohon digantung pengundian Batang Sadong dan pegawai JPP ditarik balin serta Ketua Cabang Btg Sadong diambil tindakan disiplin krn berkonspirasi.

Zakaria Ab Rahim
Calon MPP dan Counting Agent
Batang Sadong

Semoga penipuan ini tidak disapu kebawah karpet hendakNya..

No comments:

Popular Posts