Monday, March 29, 2010

Kuli, twitter dan Kit Siang!


Anwar Ibrahim baru sahaja melancarkan tagline Selamatkan Malaysia sebagai slogan baru untuk menghidupkan semangat Pakatan Pembangkang yang semakin pudar akibat kepimpinan Anwar yang semakin tidak dipercayai (klik). Anwar nampaknya tidak mempunyai idea yang bernas untuk menentang gagasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, iaitu 1Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan melainkan terpaksa mencuri tagline saya, yang pernah saya gunakan di dalam blog saya di sini (klik).

Begitupun yang lebih menarik untuk dibincangkan bukan tentang Anwar, tetapi apa yang disebut dalam artikel sebelum ini (klik) , iaitu perbualan twitter di antara Lim Kit Siang dan Kuli amat mencurigakan.

Para pembaca boleh menilaiannya sendiri. berikut adalah perbualan twitter di antara LKS dan Kuli;

limkitsiang: @razaleigh All Malaysians of goodwill support genuine efforts 2revive Tunku’s legacy and memory which must not smack of tokenism

05:46 PM

razaleigh: YES RT @limkitsiang: @razaleigh All Malaysians of goodwill support genuine efforts 2revive Tunku’s legacy and memory..no tokenism
05:51 PM

razaleigh: @limkitsiang wd u say key elements r constitutionalism, federalism, pluralism, fairness n integrity
06:00 PM

limkitsiang: @razaleigh country must return 2basics of Merdeka Constitution with good governance Annul Emergency Proclamations Abolish draconianh laws
06:07 PM

razaleigh: @bongkersz perhaps u wd like to lead a campaign for 10%? :) I have long called for the % to be raised
06:17 PM

razaleigh: @limkitsiang Agreed. This is beyond politics. We need a movement to save this country.
06:19 PM

limkitsiang: @razaleigh Yes all patriots in the country and worldwide Malaysian Diaspora must come together to save Malaysia

Selepas perbualan twitter ini, yang menghairankan selepas beberapa hari, Selamatkan Malaysia disambut oleh Anwar di salah satu ceramahnya. Seterusnya Selamatkan Malaysia juga digunakan oleh Lim Kit Siang di Sabah. Baru-baru ini, Anwar melancarkan pula Selamat Malaysia sebagai talian hayat kepada pakatan mereka yang semakin reput.

Dari pandangan mata kasar saya, Kuli bukan seorang yang jujur kerana telah `ditangkap' secara `red-handed' temberang di dalam wawancaranya dengan sebuah portal berita (klik). Mungkin Kuli mahu dibuang dari UMNO supaya dia boleh dianggap sebagai hero. Saya berharap kepimpinan parti tidak memberikan jalan mudah kepadanya kerana itu yang dikehendakinya apabila berulang kali membuat kenyataan tidak berdisiplin dan bercanggah dengan parti.

Disebabkan itu - jangan berikan apa yang Kuli kehendaki! Ramai yang berpendapat mungkin lebih baik jika Kuli dibiarkan`rotten' di dalam UMNO.

4 comments:

Anonymous said...

ah ni sekor lagi mangkok hayun yang gila nak jadi Perdana menteri tapi dah tak laku.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

dpt 1 pencalonan je - maksud seluruh umno x percaya kat dia, itu yg marah sgt tu - semua kepentingan peribadi punya hal :)

Suara Baru said...

hahahah. tu sudah semestinya... jangan berikan laluan mudah ...suara abru sokong keyataan Tun

kita anak melayu said...

Saudara sekelian

Si Anwar ni memang bahaya, melayu durjana

tak sudah sudah buat kacau, inilah jadinya bila jiwa songsang

Anwar cuba nak lagakan Perkasa dengan Istana Selangor sila baca di SINI

kat sini juga ada pendedahan tentang Kopitiam tak halal dan rasis

Popular Posts